Chymus o aktuální desce "Shibari Kata And Other Practices" a dalších novinkách u ISACAARUM, ptal se Čurby




Čurby a Chymus na OBSCENE EXTREME 2005 těsně před ISACAARUM show

Chymus - živá mrtvola

Jimmy hobluje basu

F.C. - kytarová linka

Monthy studuje bicí

Bambus - ex ISACAARUM

Chymus střílí do lidí

Jimmy ještě jednou

Chymus rozjíždí show

Hodně nasraný Jimmy

Chymus a fanatický fanoušek během OEF 2005

Opět Jimmy - že by basa mohla být vražedný nástroj?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 


 

 











 


1. Co tě napadne když se ohlédneš za tím co po vás s ISACAARUM zůstalo? Které momenty ti nejvíce utkvěly v paměti? A co bylo tak nějak zásadní pro tuhle kapelu?

To vypadá, jako kdybys po mně chtěl zúčtování něčeho, co je stále živé. Zásadní momenty? Můj příchod do ISACAARUM, nástup do stáje OBSCENE, CD Cunt Hackers, první turné po Evropě, zásadní koncert ve Wunstorfu, krátký příběh o tom, jak jsem zase našel soudnost, album Shibari Kata… Vůbec ten nejzásadnějsší moment spíš měl popsat Monthy, pokud by souhlasil se mnou, že jím byl můj příchod do kapely v roce 1997 a kdy se v podstatě udála ta největší transformace kapely. Ta myšlenka sloučit neslučitelné nám otevřela dveře do mnohem širšího okruhu posluchačů. Víc snad ani nemá cenu říkat, nerad bych se opakoval.

2. Jednou otázkou se podíváme i na čistě black metalové začátky ISACAARUM, sledoval si a věděl si o kapele od samého začátku nebo kdy si je vlastně začal registrovat? A jak na tebe působí rané nahrávky "For Blood Is Life..." a "Die Verwandlung" když si je dnes pustíš? A ještě jedna otázečka, proč vlastně odešel původní zpěvák Graf Cornifer?

Popravdě řečeno, o té kapele jsem věděl jen v souvislostech, které v roce 1995 ke mně prosákly skrz INGROWING, jednotlivé členy jsem pak osobně poznal o nějaký ten čas později, vlastně víceméně v době, kdy jsem dostal nabídku do CLOSING, kde na basu hrál člen původní sestavy ISACAARUM. Dá se to podat i tak, že moje znalost ohledně ISACAARUM se datuje od doby, kdy jsem začal pracovat jako textař INGROWING – což byl další stupínek k mé „renesančnosti“. Demo For Blood… se mi tenkrát vcelku líbilo – cítil jsem v tom IMPALED NAZARENE a trochu rané CRADLE OF FILTH… Die Verwandlung není tak zlá, ale ze všech blackových nahrávek ISACAARUM mám nejraději 7“EP split se SORATH „Meditations in Dark Green“, to je pro mne opravdu jednoznačný vrchol černé tvorby ISACAARUM. Ke Grafu Corniferovi: někdy mi připadne, že v podstatě ani nikdy neodešel, pouze přestal chodit na zkoušky. Osobně jsem jej potkal před nějakým rokem a půl na finančním úřadě. Ani na mě nějak nepůsobil dojmem, že něco jako muzika jej ještě oslovuje. Co k tomu víc dodat?

3. Zavzpomínej jak si ty sám naskočil do ISACAARUM... vím, že tě tak nějak přetáhli z CLOSING, ale ještě před tím si zpíval s NCC... pamatuješ na turné s AGATHOCLES tuším v roce ´96? To byla první kapela, kde jsi se rozhodl trápit hlasivky? Jak tě to vlastně napadlo, se do toho s takovou vervou a energií pustit? Známe se už dlouho takže vím, že si byl dobrý pařmen (stejně jako já v té době...), pak si se vytratil do Budweisu a najednou je z tebe rock star...

No aby ne, abych si nepamatoval tu šílenou smršť koncertů N.C.C. a AGATHOCLES, právě v té době jsem se poprvé potkal i mého, nyní již dlouholetého kamaráda Lepru z ABORTION. Když to vezmu kolem a kolem, N.C.C. byl můj první pokus o zpěvácké výkony – o těch neoficiálních (byly dva) už snad ani nebudu mluvit, protože bych se červenal a styděl. Víš moc dobře, že i když psaní recenzí a rozhovorů mi vždycky vcelku šlo (taky si vzpomeň kolik jsme toho spolu během těch dlouhých večerů vypili, he, he he), pořád jsem chtěl zkusit ten pocit stát na pódiu a trochu se vyblbnout… Když jsem to zkusil poprvé, bylo to přesně ono, ten pocit se prostě vyrovná máločemu… A tak začala moje frontmanská dráha. Moje zmizení do Budějovic ve své podstatě zavinil Vlakin a INGROWING a basák z ISACAARUM (Crescention), díky nimž jsem potkal budoucí, v současnosti již bývalou, ženu… nezi tím CLOSING ukončili svou činnost a já přešel k ISACAARUM, kde došlo již k zmíněné trasformaci. To, že mě nazýváš rock star, mi lichotí, ale stejně ti za to nakopu prdel, jen co tě potkám, hehehe…

4. Jak probíhal samotný hudební přerod z blacku severského stylu do sado black/grindu? Prostě si přišel a řekl "Tak pánové tady v tý kapele se bude sypat!" a bylo vymalováno?

Jo kamaráde, nic není tak rychle, jak se zdá, zvlášť, když se ohlédneš a s hrůzou zjistíš, že je to už skoro osm let. Tahle otázka je poměrně častá, takže odpusť mou téměř rutinní odpověď. Někdy koncem října 1997 jsem se s klukama z ISACAARUM sešel v hospodě Na Kubě v Budweisu a tlachali jsem o tom, jak si kdo tu spolupráci představuje. Z odpovědí na mé otázky mi došlo, že kluci rozhodně chápou, že už jen ortodoxním blackem na nikoho moc nezapůsobí, a že hledají opravdu něco v našich končinách neotřelého. Tudíž se zhodnotily dvojí zkušenosti… kluků z blackových vod a ty moje z grindových sfér. Podiová show – to jsem chtěl jasně hned – představa byla a myšlenky se rodily tak jak rostly možnosti a míra ochoty zacházet tam, kam se ostatní dívají přes plot svých niterných zábran. Zpočátku to byla hrubá pre-amatéřina, teď už aspoň člověk ví, jak co narafičit, aby efekt byl dokonalý. Takže to vlastně byla hlavně naše společná touha najít tady v Čechách svou vlastní cestu a dělat to po svém.

5. Od začátku kdy si nastoupil do ISACAARUM dbáš na řádnou live show, na pořádné divadlo... jak tě to napadlo a kde hledat vlivy, že by KING DIAMOND nebo dokonce KISS? Šli jste do toho hodně zběsile a myslím, že právě díky koncertům si vás řada lidí pamatuje...s každou deskou přicházíte (musím říct, že i ostatní členové spolku se přizbůsobily) s novou show... baví tě to ještě furt něco vymýšlet, dělat kostýmy a tak dále? Nejsi tím už tak nějak unavený, přeci jenom krev dneska používá kde, kdo...


Já ti ani nevím, kde se to ve mně vzalo, fakt už si sám ani nedokážu odpovědět tak, abych nelhal sám sobě. Fantazie. To je jediné, co mě teď napadá… Spíš jsem někde něco viděl na obrázku a podvědomě jsem se snažil přizpůsobit to potřebám ISACAARUM… a v současné době připravujeme s klukama zas něco nového pro nadcházející turné s INGROWING… Pokud se to podaří vše vyrobit tak, jak chceme, hodně lidí to asi nerozdýchá. Je pravdou, že dřív to bylo spíš mou výsadou se převlékat a tak, ale klukům se asi zalíbilo si tvořit takové to malé stage inkognito a v civilu být pan Jiný. Takže jesli mě to baví? Jasně a v klukách mám velikánskou inspirační podporu! Za to jim patří můj dík.

6. Pojďme dál, mezi lety 98-99 se nic výrazného v ISAC. neděje, jen někdy v roce 99 k vám na basu nastupuje Vlakin...a tam myslím, že se ta grindová polívčička začala ohřívat ještě rychleji, co ty na to? Nehledě na to, že právě v tomto roce začíná i letitá spolupráce Obscene / ISACAARUM... jak naši spolupráci hodnotíš? A koncem roku také vychází první deska nové sestavy a to "Curbed"... mám tuhle desku rád i když zvuk ještě řádně neřeže...jak ji s odstupem času hodnotíte vy v kapele?

Faktem je, že když naše řady posílil Vlakin, tak rozhodně to byly opravdu ultra zkoušky, protože to válcovalo jako bejk, a my hlavně byli natěšení na to, jak se Vlakin zhostí basy právě na připravované fošně. Ani si nedokážeš představit, jak jsem se tenkrát v Hradci klepal, než jsem tě oslovil ohledně spolupráce, moc jsem tomu v té době nevěřil, že by to mohlo klapnout… Každopádně současnou definici naší spolupráce sám jistě znáš. „Curbed“ je taková syrovina… Je tam všeho tak na půl cesty, kdy se prostě překopaly staré skladby plus nějaké ty nové věci a bylo. Produkce tenkrát ještě nebyla nic moc, ale občas si rád zavzpomínám taky, hehehe.

7. Posuňme se v historii dál, rok 2000 je opět takové trochu hluché období, ovšem o rok později to už je jiná káva...je tady "Cunt Hackers" - pro mnohé nejoblíbenější ISAC. nahrávka s nesmrtelnými hity jako třeba "Teenage Cunt Powerplay". Jak hodnotíš posun od "Curbed" a je vůbec něco co se ti na této desce nelíbí?

Wow. Tahle placka, to byl prostě zlom. Tady se zhodnotilo úplně všechno a nastartoval se nový směr, který již pár let, s malými obměnami držíme. Sice obalově je teď někde malinko jinde, udělal bych to asi úplně jinak, ale co se týká muziky – to je prostě poctivá porce punku, grindu a blacku… A vyzkoušel jsem si i jiné polohy vokálů, než jen výšky a hloubky… No a Teenage… To je prostě hymna mnoha fans, tady vlastně začaly prosakovat moje oblíbené slovní hříčky a začal jsem ten styl trochu víc vybrušovat. Jinými slovy… Dát tomu ještě jinej obal a byl bych spokojenej na výsost.

8. Dá se říct, že ve stejném roce začínáte intenzivně koncertovat i venku, jeli jste evropské turné s EXHUMED a INGROWING... zavzpomínej na tohle turné...já určitě nikdy nezapomenu na akci ve Wunstorfu...vím jak si byl v šoku z toho, že místní omladina bojkotuje ISACAARUM a označuje vás za sexisty a já nevím co ještě...to byla asi nejšílenější story vašich koncertů nebo máš ještě nějakou jinou pecku, kterou by si rád připomenul? Po "Menses..." jste jeli další evropské turné, tentokrát s WACO JESUS, dají se ty dvě turné srovnat? Kdo z amíků byl šílenější? A kam se chystáte zamířit se svoji show v následujícím roce?

To turné bylo naprosto vynikající, protože člověk strávil skoro měsíc s bezva lidma. Wunstorf byl naprosto neuvěřitelnej… Tak omezený lidi jsem nikdy předtím neviděl a ani bych nevěřil, že zeměkoule něco podobnýho na sobě vůbec nechá žít. Od té doby více či méně máme zákaz vjezdu do podobných zařízení jako jsou levičácké squaty. Víš, do dneška se nemůžu smířit s tím, že někdo prostě muziku šíleně politizuje a hledá v tom významy, který tam jednoduše nejsou. Jakoby se muzika ani nemohla dělat jen tak, pro radost vlastní i ostatních. Ta netolerance, zvlášť, když nikoho žádným způsobem neomezuješ… Je to přesně jako o svobodě, tam kde končí tvoje svoboda, začíná svoboda někoho jiného… Pokud mám porovnat EXHUMED vs. WACO JESUS, tak jednoznačně vítězí EXHUMED. To byli tak klidní a pohodoví kluci, skoro jsem si připadal, jako že jsou to kamarádi od vedle. WACO, to jsou prostě klasičtí Američani, se kterýma bylo velmi obtížné vyjít. Jim také patří patřičný „dík“ za zlom mé psychiky. Co se týká plánů na další turné, Vlakin a F.C. se rozhodli, že by nebylo špatné si zas vyjet jako I+I, ale tentokrát sami, bez podpory kohokoliv jiného. Na to turné se těším jako malý kluk, protože se vzájemně známe a bude to taková familiérnější záležitost – banda blbů na cestách po Evropě a přilehlých pozemcích.

9. Na přelomu let 2002/2003 odchází Vlakin... co si tomu říkal? Vím, že náhradu jste tentokrát měli hned...kde se zjevil Jimmy a čím prošel před ISACAARUM? Hned se zapojuje do koncíků, samotné tvorby...asi to byla ta vůbec nejlepší možná náhrada za Vlakina, ne?

Vlakin nechtěl brzdit rozjíždějící se mašinu INGROWING a ISACAARUM také zrovna nebylo ve stádiu, kdy by zpomalovalo. Urychleně jsme dali hlavy dohromady a F.C. kontaktoval Jimmyho, který v té době měl za sebou angažmá v BIZARRE EMBALMING… Samozřejmě, má i svou vlastní beatovou kapelu TOMCAT GARFIELD’S EMPTY BELLY BAND a právě tady odsud tahá ty geniální rockový riffovačky v pozdější tvorbě ISACAARUM. Přiznám se, že Vlakin je persona, ale Jimmy šel v tomhle mnohem, ale opravdu mnohem dál. A myslím si, že je to na pódiu vidět.

10. Ale to už jsme u "Menses Exorcism", já se přiznám ja sice tuhle desku mám rád, ale přitom ji i nenávidím, mám na ni prostě rozporuplné názory...jak si na tom ty?

Pocity mám obdobné. Mrzí mě ta mid-range produkce, ta prostě je podělaná od A až do Z. Ale nikdy nepřestanu tvrdit, že je to album, které obsahuje velice silné songy. Někdo ji má rád, někdo ne… Myslím, že to nemá cenu se nad tím pozastavovat, prostě je to tak a změnit se to nedá.

11. Tuším, že krátce po turné s WACO JESUS začíná asi zatím největší krize ISACAARUM, chceš tvůj odchod a následný příchod nějak komentovat?

Ty jsi jeden z mála lidí, kteří vědí důvody, kvůli kterým ta krize přišla… Přetažení, únava materiálu, zkrat… myslím, že od té doby jednu kapelu fakt už nemusím.

12. Co tě pohání psát tak vlhké texty? Hromadí se ti sperma pod pokličkou a takhle to tlačíš ven nebo o co tam jde? A vidíš tam ty osobně nějaký posun během let? Kam až vlastně v textech chceš dojít? Hledáš nějakou totální porno nirvánu?

Víš, to nějak tak vyplynulo v době, kdy všichni se opičili po CARCASS patologickými texty a tak… Vím, že to, co píšu není nic světobornýho, ani objevnýho, ale je to o lásce a o vztazích mezi lidmi (velmi nadneseně řečeno). Mě moc nebaví věci ve stylu politických textů, nikdy jsem tomu nepřišel na chuť, ačkoliv u některých kapel bych byl asi rozladěn, kdyby začali zpívat místo o politice třeba o mrtvolách. Texty jsou mou fantazií, dříve jsem sbíral a sledoval všechno co se děje na poli lechtivých snímků, ale nyní mě tyhle věci už nijak nenaplňují a hraji si jen s šílenými nápady. Dost těžko se to popisuje, kdo mě nezná osobně, může si myslet, kdovíjak nejsem ujetej, ale situace je úplně jiná a ty to víš, myslím, sám nejlépe. Prostě jen a jen čistá fantazie a hraní se slovíčky, překrucování významů zabalených do igelitu a zbičovaných. Právě i tím se snažím podnítit i fantazii lidí, kteří mé výplody čtou. Skutečně se spíš zaobírám myšlenkou brutality latentní, než zjevné. Naservírovat něco přímo, to umí každý, ale donutit lidi uvažovat… To už je o něčem jiném.

13. Lahůdkou u ISACAARUM jsou vždy fotky a celkový layout obalu...je mi jasné, že máš tuhle práci rád, vždyť kde by bez tebe Obscene prod. byl ale jak je pro tebe složité zhmotnit vaše představy? Zdá se mi to desku od desky dotaženější...jak se ti dělalo na "Shibari..."?

Jak se říká: If you know where to go… Od té doby, co jsem začal pracovat jako profesionální grafik a designér, jsem měl možnost se setkat s mnoha lidmi. A proto i moje možnosti začaly růst, takže příprava snímků na Shibari nebyla až zas tak složitá, či finančně extra náročná. Měl jsem k dispozici suitu profesionálů, kterým jsem pomohl jakkoliv předtím a mé služby se tímto zhodnotily ve prospěch image ISACAARUM. Prvotní idea Shibari vznikala už v prosinci minulého roku, krátké story boardy, náčrty, konzultace s výše zmíněnými lidmi a začalo to do sebe zapadat jako skládačka. Fotografování zabralo celý jeden den, protože se mi už v hlavě točila myšlenka videoklipu, tudíž jsem si nasekal pár záběrů, které jsou v něm použity. Grafické práce mi pak zabraly cca 60 dní, zvažoval jsem spoustu možností a variant použití barev, způsob tisku a tak… Věřím, že grafická část Shibari je v ČR u kapel podobného zaměření vskutku do té doby nevídaná. Ale neboj se, na další desce se zase zkusím překonat – už si to pomalinku dávám v hlavě dohromady a doufám, že se bude opravdu na co dívat.

14. A jsme u nové desky...trošku nám ji představ...o co hudebně a textově kráčí...jaký je rozdíl mezi vaším spermetal a nihil metalem? A co je Shibari Kata a co se skrývá za pojmem a další praktiky?

Vyloženě ve zkratce… protože to je ten typ otázek, který nesnáším. Proč měnit něco, co funguje, proto jsme tentokrát vsadili hlavně na dvě věci… S ohledem na úspěch Cunt Hackers, kde je vyšší frekvence hlubokých vokálů, jsme se rozhodli, udělat skladby právě s tímto trendem – nastydlý medvědi s příměsí chřipkovitých vran. Další věc, kterou se dá hromada věcí vytáhnout, ale i pekelně zkazit je produkce, a to je to druhé eso Shibari. Ta je vážně slušná. Textově? Ále, pokoušel jsem se o větší zhovadilosti, snad se mi to povedlo. Spíš jsem si pohrával s myšlenkami o krvesmilstvu a tak. Texty vznikaly tentokrát za standardních podmínek, tedy v průběhu říjen 2004 – květen 2005 takže opravdu jsem se snažil to dotáhnout do konce. Spermetal? Nihil metal? Nic víc, než tvoje oblíbená prodejní značka, čím šílenější, tím lepší… A že ISACAARUM hraje nihil metal, jsem se dozvěděl z plakátu na OBSCENE SOCIETY festu z minulého roku. Takže si myslím, že to vymyslel buď Barvák, nebo ty, hehehe…

15. Nahrávání jste tentokrát směřovali do Jižních Čech a malého studia Loco ve Větřní...já tam byl a skutečně na mě dýchla taková rodinná pohoda, jak se vám točilo?

Po hostivařské studené sprše jsme chtěli změnu, dlouho jsme váhali, kam vůbec vyrazíme točit. Pak ve finále jsme slyšeli nahrávku právě ze studia LOCO a ta nás posadila pěkně na glutaeus maximus. Navíc Réna je náš kamarád, takže jsme si hodili korunou a vyrazili jsme k němu. Myslím, že popisovat přízemí obrovské vily, hlídané několika psy a jednou línající kočkou je úplně zbytečné. Fakt, teplo domova. Réna se navíc ukázal jako velice profesionální producent, který byl geniálně naladěn na stejnou vlnu jako my. No prostě a jednoduše… PARÁDA!

16. Tvé tipy na hity na této desce? A co "Blow Job Time Pt. 2"...jak se tenhle ploužák na desku vloudil a kdo ho vymyslel?

Hehe, já miluju Buttsuck, Clitblaster, Shit Paintress, Bukakke Bitchbombers, Blow Job Time Pt. 2 a Perineum Battlefield. Ploužák? Blow… to je ozvěna turné s WACO JESUS… Kdo viděl naše vystoupení během tohoto turné, mohl si všimnout, že tam byla jedna scéna, kdy Jimmyho rozkrok je plný mý držky (no prostě jsem ho hulil)… Do toho se hrál takový pomalý motiv. A právě tenhle motiv dal vzniknout Blow Job Time Pt. 2 – nerad bych kecal, ale tuším, že to byl Jimmy, kdo s tím riffem přišel.

17. Představ celý ten proces tvorby "Shibari...", co za tímhle albem vězí? A jaká je vaše spokojenost pár měsíců po vydání?

Za tímhle albem vězí spousta okolností… Můj návrat do řad ISACAARUM, práce s mnohem větší chutí, spousta energie a radosti, trochu zkalené Bambusovým odchodem… Spousta přání a snů o neevropském turné a hlavně, nový bod od kterého se odrazíme při přípravě image a tracků pro novou desku… A také, v neposlední řadě i spousta hodin strávených ve zkušebně vymýšlením riffů a aranží… Co víc k tomu říct?

18. Ještě jsem se tady nezmínil o Monthym, přitom právě jeho hra na bicí je zcela typická pro ISACAARUM!!! Monthy má skutečně zvláštní styl a právě i díky němu hned vím, že jde o ISACAARUM...není tak? Jak s vámi jako starý fotřík vychází?

Víš, někteří lidé jeho styl hry nemohou vystát, ale my jsme také o sobě nikdy nikomu netvrdili, že jsme mistři svých nástrojů, pro nás je to pořád zábava a proto se hraje tak, jak nás to baví… Je to čistě naše věc, pokud někdo chce poslouchat brutální bubnová harakiri, tak ať nás vezme objížďkou… Jsme jako punkeři, jedeme to svoje. Přece jen on sám o sobě tvrdí, že starýho psa novejm kouskům už nenaučíš. Řekl bych, že až se Monthy dozví, žes ho nazval starým fotříkem, že tě asi potrestá… Ty bejku, vždyť je ode mne a od tebe jen devět roků, tak jakej fotřík? Monthyho mám moc rád, protože on se jen tak nenechá vyvést z jeho čerturovného klidu… Je to prostě náš Monthy.

19. Po "Shibari..." odchází Michal, jeden ze zakládajících členů ISACAARUM...co k tomu můžeš říci? Vy zatím zůstáváte ve čtyrech, budete někoho hledat nebo je to pro teď konečná situace? Osobně mě přijde, že právě tahle sestava je možná nejsilnější za celou éru kapely a vidím jak se ostatní zapojují do věcí kolem ISACAARUM a to je určitě fajn když vše neleží jen na tobě, ne? A myslím, že třeba Fuckorák mě skutečně překvapil, mastí kytaru jak samotný ďábel!!!


Nic moc, ještě před natáčením Shibari nám Michal aka Bambus oznámil, že po desce ukončí svou činnost v ISACAARUM. Byli jsme z toho dost zaražení, ale osobně jsem v tom viděl hlavně rodinné důvody a nemělo smysl jej dál ukecávat. Finito. Učinili jsme chabý pokus doplnit sestavu, ale ve finále jsme usoudili, že prostě ve čtyřech se to lépe táhne. Vejdem se do jednoho auta s jistou mírou pohodlí, což skýtá příjemné zadostiučinění při dlouhých cestách z koncertů… F.C. se s plnou vervou začal věnovat managementu kapely, za což jsem mu neskonale vděčen, prostě to zase začalo fungovat. A F.C. a hraní na kytaru? To víš, je na tu kytarovou linku sám, a není se kam schovat, takže bylo jen na něm, jak se s tím popere… Řekl bych, že to zmákl na jedničku, viď?

20. Pojďme ještě na chvilku k tvé osobě...vím, že si teď hostoval u AHUMADO GRANUJO, hraješ tam na valchu nebo jak? Sám si mi říkal, že jste byli zapařit na Ukrajině, takže jak tam bylo a bude tvá spolupráce s A.G. pokračovat nebo to byla jen přátelská výpomoc? Čemu dalšímu se právě teď věnuješ, co tě právě v těchto dnech naplňuje?

AHUMADO GRANUJO je v mém životě zvláštní fenomén. Absolvoval jsem s nimi partu zkoušek, dvě vystoupení a pak najednou ticho po pěšině. Chtěl jsem z toho udělat regulérně fungující kapelu, ale zatím lehce bez úspěchu… Zatím to nebudu moc komentovat. Uvidím s čím kluci přijdou, pokud přijdou. A čemu dalšímu se věnuju? Přítelkyni, pejskovi… textařil jsem několik tracků pro novou flešlesí desku To Kill For Skin, to samé včetně obalu mě bude čekat u INGROWING a jejich Cloned and Enforced, texty SATISFUCKTION, obal LOCOMOTIVE, webové stránky DESPISE, technařina AREA 51 a LITKA SYSTEM. A bla bla bla… je toho na 24- hodinovej den fakt mraky.

21. Co je GRAVIDAARUM, rock´n´roll verze ISACAARUM? Budete s touhle kapelou hrát koncerty? Nebo jste nahráli jen jeden song a tím to všechno končí? Čí je to nápad a kdo se tohohle bandu všechno zúčastňuje?

GRAVIDAARUM je takovej sranda match s klukama z punk bandu TĚHOTNEJ YEŽEG, se kterýma jsme natočili jejich písničku Loutky. Nic víc. Pokud se kluci objeví tam, kde jsme i my, tak si tu jednu skladbičku břinknem společně. Toť vše. Je to hlavně o kamarádství a legraci.

22. Tak a dokráčeli jsme ke konci... co čeká ISACAARUM do konce roku 2005 a v nastupujícím roce 2006?


To teda… do konce roku 2005 nás čekají ještě tři živá vystoupení a rok 2006 bude ve znamení turné s INGROWING, přípravou nového materiálu a jedné velké specialitky, kterou zatím nebudu zmiňovat. Ale pokud se mi to povede… bude to stát za to.

ptal se : Čurby
odpovídal : Chymus
listopad 2005


http://isacaarum.wz.cz/